[BSD] Levelez és IMAP-al

NAGY , Zoltán A. nyozo at mcse.hu
2003. Aug. 14., Cs, 18:18:25 CEST

Sziasztok!

> megvedeni? Felsz, hogy vki bebizonyitja a masikrol, hogy az pedig
> jobb? Vagy egyszeruen erzesre jobban szereted, de nem tudod megvedeni,
> mert szakmailag nem vagy ott?
Hat nagy gurunak en sem mondanam magam. :) De ha mar MTA-k,
akkor nekem eddig a Qmail jott be. A sendmail nagyon korulmenyesnek,
szitanak tunt korabban, es par ujjitas a 98-koruli idokben annyira
kiakasztott, hogy attertem a qmail-re. Nem bantam meg, sokkal
egyszerubb rugalmasabb rendszer. Azota nem is nagyon akartam mast
kiprobalni. Egyreszt mert kellemesen mukodik, nem nagyon vannak
vele gondok (ha tudtok ilyenekrol az erdekelne persze).

Masreszt mert altalaban eles rendszereken hasznal az ember
levelezest. A user meg hogy hogynem arra a legfinnyassabb ha nem
kapja a leveleit. :) Igy sok esetben egyszeruen ha beallsz valamire
hiaba van mas, ami esetleg erdekes a szamodra -- marad a regi, jol
bevallt, alaposan "bereszelt" mta. Mire minden aprosagot atkonfolsz
egy masikhoz (ha egyaltalan lehet olyat a masikban), az rengeteg ido.

Nekem most kellett egy webmailt beizzitani, maradtam a qmail alapon,
courier-imap es squriel-mail adja a frontendet. Viszonylag gyorsan
megvolt, persze a Squrrielmail picit "deszka", de vegulis konnyen
kicsinosithato.

> Szoval nezzuk, mit hasznalnak a nagy rendszerek? Mi az az egy?
> Egyaltalan az jelent vmit, hogy a profi admin a jol megszokott sw-et
> hasznalja, es azt be is tudja allitani, ahogy akarja, ami amugy mar
> evek ota megy, szoval minek is cserelnek le? Vagy egyaltalan relevans
Igen, ez szerintem is sokkal nagyobb szempont, foleg nagy rendszereknel,
ahol tetje is van, ha a kiserletezes kozben elbaltazol valamit.

> ez az eredeti kerdes szempontjabol, amikor is ugye egy nem tul profi
> admin a szamara legmegfelelobbet szeretne kivalasztani?
Szerintem egy hozzam hasonloan nem tul profi a Qmail-el el fog
boldogulni. Igy elnezest az elozo hosszu hablatyert, sztem ez
a lenyeg.

nyozo