[BSD] Levelezés IMAP-al

Hegedüs Ervin airween at amit.hu
2003. Aug. 14., Cs, 18:02:17 CEST

Hello,

(bocs, hosszu lett)

> Epp most volt a hup-on "a legjobb SMTP szerver" szavazas, ennek
> threadjebe irtam egy konkret peldat
> http://hup.hu/modules.php?name=Surveys&file=comments&op=showreply&tid=953&pollID=61&pid=952&mode=&order=&thold=#953
igen, kozben raleltem. :)

Termeszetesen az elmodottak alapjan igazad van, nem is vitatkozni
akartam, tenyleg csak kivancsi voltam az erveidre.

> De folytathatnam azzal, hogy a local ag, ha uj cimet general egy aliassal, akkor
> miert nem kuldi at ujra a virtualon, ha az uj cim benne van a my_dest-ben.
>
> Az elobbiek konkret peldak, amik meg a postfix config logikaja mellett is
> elvarhato lenne.
hmmm... ha mar a logikara hivatkozol: ugyan nem meztem, es most
nincs is lehetosegem megnezni (ido hianyaban), de ilyen
"ujrakuldeseket" el lehet erni a Postfixnel a master.cf megfelelo
konfiguralasaval. Lehet, hogy _ezt_pont_ nem, de hasonlo
peldaknal erdemes megnezni.

> A Postfix iroinak celja nem egy nagy tudasu, sokkal inkabb egy biztonsagos,
> megbizhato, egyszeruen konfiguralhato mta irasa volt.
> Es ez sikerult is am ennek ara a rugalmassag elvesztese.
Persze konnyeben latja ezt valaki, ha tobb MTA-t is kiprobal, es
a gyakorlatban is hasznal.

Azonban egy latszolagos ellenpelda:
ma volt egy mail a linux-listan (Ur Isten, miket irok :)), a srac
open-relay-re gyanakszik az Eximnel, holott kivulrol megvizsgalva
nem az. A gyanu oka, hogy admin at o-domainje.hu feladoval kapott
mailt.
Mindenki nekiallt nyugtatni, hogy ez igy termeszetes.

Szerintem ez igy nem termeszetes, ezt Postfix-el (is) tok lazan
meg lehet csinalni, hogy "kivulrol" ne lehessen ma' az en
mailcimemmel nekem levelet kuldeni.

(anno ez az teny volt az, hogy a Postfix mellett maradtam :))

Eximmel nem tudom, mi a helyzet: nem lehet, vagy a valaszadok nem
tudjak a megoldast.

Ami meg kicsit aggaszt az Exim-nel: hogy monolit. Ne kerd, hogy
magyarazatot adjak ra, de valamiert odzkodok ettol, ha van olyan,
ami viszont nem az. :) Ezen kivul nem tudom, kinotte e mar magat
az inetd-n keresztuli futtatasbol (vagy a regi verziok eseten is
lehetett nem inetd-n keresztul futtatni, pl 3.x?)

A Postfix szerintem eleg jol fejlodik, meg ha kicsit lassan is,
de folyamatosan jelennek meg uj feature-ok.

Mindezek ellenere lehet, hogy megnezem egyszer az Exim-et ujra,
hatha megbaratkozom vele. :)

Koszonom a tajekoztatast. :)

Udv:
airween